28 wrz 2010

Najnowsze sterowniki NVIDIA dla Ubuntu 10.04

Witam.
Domyślne sterowniki jakie nam oferuje Ubuntu 10.04 dla kart Nvidia to bodajże seria 195.xx.
Tutaj z pomocą posiadaczom Ubuntu 10.04 przychodzi "X-Updates".
Jeśli posiadamy Ubuntu Tweak wystarczy wejść w "Centrum Źródeł", odblokować naszym hasłem jakim się logujemy do systemu i zaznaczyć "X Updates", po czym odświeżając listę klikamy na "Odśwież" :)
Instalujemy wszystkie dostępne aktualizacje.

Można też "ręcznie" dodać przez "Terminal" wpisując polecenia:
sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-x-swat/x-updates

sudo apt-get update && sudo apt-get install nvidia-current nvidia-current-modaliases nvidia-settings
Po wszystkim (czyli ponowne uruchomienie komputera) efekt powinien być podobny do zdjęcia poniżej.



Mam nadzieję że pomogłem.
Oczywiście można sterowniki zainstalować ręcznie pobierając ze strony http://www.nvidia.pl/Download/ , przenieść je na pulpit i robiąc dalej to:

1. Wrzucamy pobrany plik na pulpit.
2. Naciskamy ctrl+alt+F1
3. Wpisujemy  /etc/init.d/gdm stop
4. Logujemy się swoim loginem i hasłem.
5. Może trzeba wpisać "su" i zalogować się jako "administrator".
6. cd Pulpit
7. Wpisujemy w zależności od PEŁNEJ nazwy pobranego pliku np. sh NVIDIA-Linux-x86-173.14.05-pkg1.run i "ENTER" (chodzi o liczby 173.14.05 mogą być inne w zależności od wersji sterownika).
8. Sterownik powinien się zainstalować.
9. Wpisujemy /etc/init.d/gdm start
10. sudo reboot

Przyznam się że tą metodą instalowałem raptem jeden raz i to dawno temu, więc za poprawność ostatniej metody głową nie ręczę ("jechałem" z pamięci).

0 komentarze:

Prześlij komentarz