27 wrz 2010

Trochę informacji o mnie i o czym to wszystko będzie ...

Witam serdecznie.
Będzie to w ogóle mój pierwszy blog w życiu i chciałbym go poświęcić jednej z najpopularniejszych dystrybucji linuksa jakim jest UBUNTU, tworzony przez firmę Canonical.
Więc i pewnie jakieś drobne błędy w wpisach mogą się zdarzyć, lecz postaram się to minimalizować ;)


Skąd zainteresowanie linuksem u mnie ?
Wszystko przez Sony i ich konsolę Playstation 3, która to fabrycznie dawała możliwość zainstalowania "Other OS" obok głównego systemu operacyjnego (XMB) tej konsoli.
Lecz niestety pewnego kwietniowego dnia Sony postanowiło po 3 pięknych (mimo braku dostępu do gpu RSX i wykastrowanego wsparcia cpu Cella) latach postanowiło ową funkcję usunąć, oficjalnie z powodu bezpieczeństwa przed ewentualnym "złamaniem" konsoli czyli przed piratami, choć pewnie chodziło o koszty produkcji (wersja Slim nigdy tego nie miała tylko tzw. Fat).
Kilka tygodni później konsola PS3 i tak (prawdopodobnie) została złamana przez PS3 JailBreak ale to już inna historia z którą linux nie miał nic wspólnego ...

Lecz lata owocnej pracy na linuksie pod PS3 przerodziły się w prawdziwą miłość ;)

Choć zdarzały się też i kryzysy w owej miłości ale to tylko ją wzmocniło :)
Głównie używałem UBUNTU od 7.04 (na starym TV kineskopie, to były czasy:) do 9.10, z czego najwięcej pięknych chwil zeszło ze świetnym Ubuntu 9.04.
Oprócz tego były przygody z YellowDogLinux 6.2, odmianami "ubu" jak Kubuntu 7.10, Xubuntu 9.10 czy też zawsze będącym na pendrive jako rezerwa na czarną godzinę "pdaXrom" jako live CD/USB.
Jednak zawsze wracałem do Ubuntu.


Jednak to już tylko historia i miłe wspomnienia kiedy np. w końcu udało się dopasować wyświetlany obraz do ekranu TV (zawsze była wokół ekranu czarna ramka).
Ach te dyskusje na forum, porady, solucje, psubuntu i inne frykasy (przy okazji pozdrawiam użytkownika "pajacyk"z forum/ps3site.pl za cenne rady i pomoc w rozwoju tej inicjatywy na PS3).
Tak czy owak to już historia i żadnego linuksa na PS3 nie będzie ... chyba.


Więc po brutalnym ataku Sony musiałem sobie w końcu (nie)chcąc sprawić jakiś komputer.
Nie chciałem się bawić w wielkie klamoty stojące obok biurka, a że jestem też konsolowcem to i wygląd jak i rozmiar sprzętu ma znaczenie (nie zawsze "większy" oznacza lepszy ;)
Wybór jakiś czas temu padł na NETTOP-a ASRock z serii Atom330(dual-core) + Nvidia ION na pokładzie.
Sprawuje się rewelacyjnie !


I to właściwie tutaj rozpoczyna się historia tego blogu z UBUNTU na czele.

Ciąg dalszy nastąpi...

0 komentarze:

Prześlij komentarz