11 paź 2010

Elegant Gnome 0.9.2

Witam.

Wczoraj oprócz tak wyczekiwanej premiery nowego Ubuntu 10.10 zaktualizowany został także Ubuntu Tweak do wersji 0.5.7 (usunięto zarządzanie "Programami Startowymi").
Z widocznych zmian doszło bodajże 13 nowych repozytoriów do dyspozycji, a jednym z nich jest "Elegant Gnome".

Możemy też ręcznie dodać repozytorium ze strony:

https://launchpad.net/~elegant-gnome/+archive/ppa



Widziałem "Elegant Gnome" już nie raz choćby na gnome-look.org/Elegant-Gnome ale jakoś nigdy specjalnie nie zwróciłem na niego uwagi.
Cóż, fanem ciemnych motywów raczej nie jestem lecz muszę przyznać że jest na co popatrzeć.
Więc, jako że owe repozytorium pojawiło się w Tweak'u postanowiłem je sprawdzić i zainstalowałem Elegant Gnome przez Synaptic'a.


Po wgraniu paczki przechodzimy do Programy - Akcesoria - Elegant GNOME i wybieramy "Install the pack".
Po chwili możemy podziwiać efekt końcowy (zdjęcia).

Jeśli chcemy powrócić do poprzednich ustawień naszego systemu wystarczy w "Elegant GNOME" wybrać "Restore the previous settings".
Można tu także zmienić motywy dla (Nautilus - GDM2 - Pidgin -  Emesene - Smplayer).

Po uruchomieniu nie wyświetliło mi ikony Google Earth z ikon Elegant-AwOken, więc musiałem owej ikony (która tam jest) sam poszukać w "usr/share/icons/Elegant-AwOken/clear/apps" (lub w "Menu głównym" wybrać "przywróć" ?).

Sam Elegant GNOME korzysta z czcionki Droid, która jest kapitalna.

Zmiany dotyczą także mi.in. wyglądu Terminala, motywu Firefox'a jak i innych programów.
Także "panele Gnome" wyglądają świetnie (szczególnie górny).

Przy Elegant GNOME to i nawet motywy bisigi wypadają niezbyt okazale ;)

Elegant GNOME razem z czcionką Droid i ikonami AwOken zajmuje 43MB.


ps. Przy EG lepiej nie przesadzać (szczególnie na TV) z kontrastem bo w np. FireFox'ie jasne tła stron "www" na tym motywie mogą przeszkadzać i męczyć oczy.

ps2. Mimo wszystko zostanę przy wcześniejszym motywie.

0 komentarze:

Prześlij komentarz