4 paź 2010

Plymouth - naprawa wyglądu w Ubuntu 10.04

Witam.

W poprzednich postach przedstawiłem kilka łatwych sposobów na zainstalowanie sterowników własnościowych NVIDIA w Ubuntu.
I każdy użytkownik się zapewne przekonał że po owej instalacji wygląd splasha (Plymouth) jest szpetny, a był dobry ;(

Naprawę wyglądu można znaleźć w sieci, więc tu nie będę się powtarzał.
Osobiście korzystałem z tego poradnika: http://news.softpedia.com/news/How-to-Fix-the-Big-and-Ugly-Plymouth-Logo-in-Ubuntu-10-04 .

Inne poradniki można też znaleźć na: http://forum.ubuntu.pl/ .

Przy okazji, korzystając z pierwszego poradnika lepiej polecenia wpisywać bezpośrednio w "Terminalu" niż dziergać w kółko ALT+F2 (bo szybciej).

Po przejściu całej procedury i ponownym uruchomieniu powinien nam się motyw Ubuntu pojawić dużo wcześniej niż do tej pory (praktycznie początek wczytywania).
Wcześniej u mnie ten motyw był widoczny raptem 2 sekundy, tuż przed samym końcem wczytywania systemu, przynajmniej w moim przypadku.

Jeśli teraz usuniemy całkowicie zainstalowany "v86d" i po kolei wszystkie wprowadzone zmiany w plikach (wpisy) do stanu z przed zmian, rozdzielczość  będzie na poziomie 640x480 lecz czas "pracy" motywu pozostanie bez zmian.
Dlaczego o tym piszę ?
Bo tak zrobiłem :)

Chciałem sprawdzić 2 sposób z pierwszego poradnika więc zainstalowałem "Start-Up Manager" czyli menedżer uruchamiania i zaznaczyłem w nim rozdzielczości na 1280x1024.
Po ponownych uruchomieniu "Plymouth" wyświetlił tą właśnie rozdzielczość, ale przy niej logo "ubuntu" zawsze jest trochę małe więc dałem 800x600 co by było większe (wygląd idealny).


Ciekawe czy całe te procedury naprawy wyglądu są faktycznie potrzebne bo "Start-Up" zmienił raptem jedną linijkę w /etc/default/grub .


Jak widać jedyną zmianą w stosunku do oryginału jest linia:
GRUB_CMDLINE_LINUX=" splash vga=789" 

Jak można zauważyć w tabeli powyżej ustawiona rozdzielczość to 800x600 (24 bit).

Oryginalnie linia ta wyglądała tak:
GRUB_CMDLINE_LINUX=" "

Innych zmian nie zauważyłem, więc może ta jedna zmiana wystarczy ?

0 komentarze:

Prześlij komentarz