8 lis 2010

Boxee 0.9.22 (beta) - media center

Witam.

Ostatnio jakoś mam hopla na punkcie poszukiwania "idealnego" programu typu Media Center.
Ostatnio mówiłem o Moovida, teraz przyszła pora na coś innego.
Poszukałem trochę w sieci i znalazłem aplikację Boxee, która po mimo statusu Beta sprawuje się wyśmienicie (Atom 330 i Nvidia ION).

Screenshotów nie mam zamiaru swoich robić, więc posłużę się dostępnym w sieci filmem co by dać pogląd na temat wyglądu aplikacji Boxee 0.9.22 :




Mnie tam bardziej niż seriale i tego typu pierdoły interesuje odtwarzanie multimediów z komputera i muszę przyznać że działa całość bardzo dobrze.

Boxee może też budzić pewne skojarzenia z XBMC co nie powinno dziwić jeśli popatrzymy na dział "Autorzy".

Sama aplikacja jest po angielsku lecz można w dziale "Ustawienia → Look and Feel" można wybrać Język Polski co da ma polonizację programu (może nie całkowitą ale większość aplikacji) oraz w "Region" ustawić swoje miasto lub najbliższe (np.Katowice).
Nie zapomnijmy o przestawieniu stopni na Celsjusza ;)

Domyślnie nie miałem dźwięku ale wystarczyło w "Ustawienia → System" wyjście dźwięku zaznaczyć na cyfrowe, a Urządzenie Audio przestawić na hdmi:CARD=NVidia,DEV=0 (przejście dźwięku tak samo) i po sprawie.
Oczywiście używam kabla HDMI.
Oprócz audio po HDMI nie miałem żadnych problemów "technicznych" z Boxee.

Poprzednio opisując Moovidę napisałem o nie działającym pluginie Youtube ... a tutaj Youtube działa jak złoto ;)

Aplikacja Boxee domyślnie uruchamia się w trybie FullScreen lecz łatwo jest przejść do "okienka" poprzez przycisk [ \ ].

Boxee po starcie zajmuje około 80 MB czyli znacznie mniej niż Moovida, a jest od niej znacznie ładniejszy.
Właściwie to taki złoty środek między prostotą obsługi Moovida a "bajerami" XBMC.

O tym że na Boxee można oglądać filmy, słuchać muzyki czy też przeglądać kolekcję zdjęć nawet nie wspominam.
Dobra, a teraz kilka konkretów.

Strona projektu: http://www.boxee.tv/

Program możemy pobrać dla wielu systemów z:
 http://www.boxee.tv/download
Wybieramy naszą wersję Ubuntu (np. Ubuntu 10.04-32bit) i pobieramy paczkę .deb.
Potem standardowo "dwuklik" i po wszystkim.

Całość na zestawie Atom330/ION chodzi płynnie i elegancko więc nie mam się do czego przyczepić w tej kwestii.


Gorąco polecam Boxee, świetna rzecz.

0 komentarze:

Prześlij komentarz