23 mar 2011

Dobre KDE 4.6 poszukiwane !

Witam.

Jak nie trudno się domyślić na co dzień używam Ubuntu (wraz z GNOME), lecz mimo że mi się podoba to nie chciałbym się ograniczać do samego GNOME jako jedynego środowiska graficznego.

Wybór dostępnych środowisk rzecz jasna jest i to spory:

Lubuntu (lxde)
Kubuntu (kde)
Xubuntu (xfce)

Samo środowisko typu xfce oraz lxde mnie specjalnie nie interesuje gdyż jak na nie patrzę to odnoszę wrażenie ze mam do czynienia z biedniejszym kuzynem GNOME (xfce) lub zupełnym kastratem (lxde).
Tak, wiem że te środowiska są lżejsze od GNOME (szczególnie lxde) w zapotrzebowaniu na zasoby komputera, ale jak się ma 2GB pamięci RAM to czy jakieś 100-200 MB więcej robi jakąś specjalną różnicę ?

Z resztą w Ubuntu 10.04 najwięcej udało mi się zużyć około 900 MB przy włączonej wizualizacji Vitrual Box wraz z systemem „matką”. Lecz oprócz tego to chyba najwięcej udało mi się zużyć bodajże 30 % RAMu (FireFox, Chrome, Radio Tray, GLX-Dock i jeszcze kilka rzeczy …).

Cóż, widocznie pozostało mi KDE (krótko miałem Minta 9 z Fluxboksem ale to nie dla mnie). Warto też dodać że jako wieloletni użytkownik PlayStation 3 miałem też dużo do czynienia z świetną funkcją Other OS, którą to Sony wykastrowało w kwietniu zeszłego roku jakoby ze względu na próby złamania zabezpieczeń konsoli (czyli piracie wersje gier).
Oczywiście pomimo „wykastrowania” konsoli niczemu to nie zapobiegło i konsola została złamana (JailBreak i nie tylko) mimo iż linux nie miał z tym nic wspólnego.

Czy Sony przywróciło tą funkcję ?

Pomimo bycia już „po wszystkim”, oczywiście że nie.

Ale zanim do tego doszło, a Sony nie potraktowało m.in. mnie jako „złodzieja” bo skoro coś tam dłubałem na drugim OSie to pewnie tylko kombinowałem „na lewo”. A było bardzo dobrze – prawdziwa przeglądarka, snes 9x-gtk (fajnale po polsku!) i inne frykasy ;)
Oprócz Ubuntu (Gnome) używałem też Kubuntu 7.10 z KDE 3 bodajże, tak więc jakieś tam doświadczenie z KDE mam. Może niezbyt duże, ale coś tam pamiętam
Teraz powracamy do roku 2011 i rozważań na temat KDE 4 .4-6 mniej więcej.
Myślałem nad Kubuntu 10.10 (wrzucę go pendraka i zobaczę dokładniej) ale mam przecież LTSa Ubuntu 10.04.2 z GNOME, więc może lepiej poszukać coś trochę dalej, ale z „łatwiejszych” dystrybucji … może Fedora, najnowszy Mint 10 KDE albo OpenSUSE ?

Do Fedory mnie nie ciągnie, Mint to … Ubuntu Remix póki co (Mint bez MintMenu?), to może Suseł 11.3/4 KDE ?

Hmm … to zrobię może tak, Kubuntu 10.10 na pendrive , a OpenSuseł na CD (lub wrzucę na VirtualBoxa) i porównam wrażenia  … www.distrowatch.com …

0 komentarze:

Prześlij komentarz