10 mar 2011

Unity 2D/3D w Ubuntu 10.10 - pierwsze wrażenia

Witam.

Na wstępie od razu napiszę że był to mój pierwszy osobisty kontakt z tworem Canonical o nazwie Unity 2D oraz wersji 3D.

Posiadając Ubuntu 10.10 możemy dodać następujące repozytoria dla Unity 2D:
sudo add-apt-repository ppa:unity-2d-team/unity-2d-daily
sudo apt-get update
sudo apt-get install unity-qt-default-settings

Unity 3D znajdziemy w repozytoriach Mavericka, tak więc zaglądamy do Synaptica. Odnośnie wersji 2D to warto jeszcze dodać aktywatory launcher/panel/places w Programy→Akcesoria (u mnie były ukryte).

Wyboru dokonujemy w System→Administracja→Ekran Logowania wybierając Unity 2D lub Ubuntu Netbook Edition. Oczywiście warto na wszelki wypadek wyłączyć automatyczne logowanie do systemu.

Unity 3D
Generalnie chciałem nagrać jakiś krótki filmik pokazujący mniej więcej  "o co chodzi" lecz Unity lubi się freezować (i to na amen), tak więc nic z tego ...
W sumie to przełączanie się pulpitów ładnie wygląda, ale przecież to żadna nowość.
Więc tak, klikam myszką na pulpit ... nic.
Klikam na górny panel ... nic.
Dock po lewej ... też nic ... aktualnie możliwości ustawień ... nie ma ich w gruncie rzeczy.
Tyle co aktywator można chwycić i umieścić w innym miejscu "lewego panelu".

Unity 2D

Oj jeszcze długa droga przed autorami co by całość była stabilna, szybka i przede wszystkim z bogatymi możliwościami modyfikacji wyglądu/zachowania.

Dla mnie Unity to póki co jedynie ciekawostka mająca konkurować wizualnie z KDE (Unity następcą gnome-panel ... no nie wiem ...).
Oczywiście mogę się mylić (lub coś przeoczyć) gdyż moja sesja z Unity była dość krótka ale jakoś nie widzę tu tego czegoś co by mnie mogło przyciągnąć  ... aktualnie.

Trudno ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz