28 kwi 2011

Ubuntu 11.04 Natty Narwhal - Wydany !



Witam.

Zgodnie z planem wydawniczym została dzisiaj wydana finalna wersja Ubuntu 11.04 Natty Narwhal, wraz z nowym środowiskiem graficznym Unity (do działania potrzebny jest Compiz).
Oczywiście dalej jest dostępny tradycyjny pulpit z Gnome 2, choć ten ma zniknąć z Ubuntu 11.10 i być zastąpionym przez Unity 2D - ale wróćmy do Natty Narwhal.

Obrazy płyt z Ubuntu można pobrać z:




Natomiast warto także napisać o innych wersjach (środowisko graficzne, programy) bazujących na Ubuntu 11.04.

Download: Kubuntu 11.04 Natty Narwhal
Download: Xubuntu 11.04 Natty Narwhal
Download: Lubuntu 11.04 Natty Narwhal

Na Lubuntu trzeba jeszcze poczekać, natomiast Xubuntu 11.04 można pobrać choć to tylko obraz daily z 27 kwietnia (finalny ?). EDIT - już są.

Anyway, z racji tego że serwery są zapewne przeciążone to chyba najlepszym rozwiązaniem będą torrenty.


Osobiście póki co NIE mam zamiaru instalować Ubuntu 11.04 ani też przeprowadzać upgrade'u z Mavericka z kilku powodów:

1. Specjalnie do Unity mi się nie spieszy.
2. Na bank pojawią się jakieś problemy, bugi i inne tego typu atrakcje :)
3. Poczekam sobie - niech inni na sobie testują "publiczną betę" ... znaczy się ... chciałem napisać finalne wydanie dystrybucji.
4. Za jakieś 2 miesiące wszystko powinno już być załatane - przyjdę na gotowe ;)

... Choć z drugiej strony wydania wiosenne są bardziej dopracowane od tych z "października" - ponoć. Pożyjemy zobaczymy.


To tyle.

2 komentarze:

  1. Ja też nic nie aktualizuje mimo, że system mnie dziś do tego spróbował namówić ;) Mam polski remix 10.10 i wszystko jest ok a wiadomo, że jak działa to nie ruszać. Jak zrobią kolejny remix to wtedy pomyślę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ... właśnie sobie zajrzałem na forum ubuntu.pl, co by zobaczyć komentarze użytkowników Ubuntu 11.04.
    Nie ma co, jest wesoło ;)

    OdpowiedzUsuń