9 cze 2011

Naprawa wyglądu okien w UBUNTU 11.04

Witam.

W dniu dzisiejszym popełniłem grzech i zdradziłem Ubuntu 10.10 Maverick Meercat przez aktualizacje jego do wersji Natty Narwhal, czyli Ubuntu 11.04 ;)

Na wstępie muszę zaznaczyć iż sam proces upgrade'u systemu przebieg bez jakichkolwiek problemów, wysypania się systemu, czy też zgonu "nowego" Ubuntu 11.04 przy pierwszym uruchomieniu.
Oczywiście zapomniałem o włączeniu do "auto startu" compiza, więc ani Unity, ani dekoracji okien nie dane mi było zobaczyć ... ctrl+f oraz kilka zmian naprawiło sytuację.

Ale wróćmy do tematu.
Pierwsze co mi się rzuciło w oczy w klasycznym Gnome (Unity na dzień dobry wyłączyłem) to zmiany poczynione w obrębie okien, czyli nowy pasek przewijania (overlay scroolbar), oraz bliżej nie określona poczwara w dolnym rogu okna ("chwytak" do zmiany rozmiaru okna).
Moje pierwsze myśli ... ohyda, brzydkie, niepotrzebne - czyli usuwamy to w pizdu :)


Do dzieła !

Etap 1. Otwieramy Terminal i wpisujemy:
sudo apt-get remove overlay-scrollbar liboverlay-scrollbar-0.1-0
Usunięcie wymienionych pakietów pozwoli nam się cieszyć normalnych paskiem przewijania. Jeśli jednak chcemy (w co wątpię ;) używać "przycisku" instalujemy ponownie w/w pliki.

Etap 2.  Żeby usunąć "chwytak" z dolnego rogu okna wystarczy kilka zmian w pliku /.gtkrc-2.0 (w katalogu domowym).

Wpisujemy w Terminalu:
gedit ~/.gtkrc-2.0
Wklejamy do pliku (u mnie był on pusty):
style "default-style"
{
  GtkWindow::resize-grip-height = 0
  GtkWindow::resize-grip-width = 0
}

class "GtkWidget" style "default-style"
Oczywiście usunięcie tego wpisu spowoduje powrót do stanu wyjściowego.

Restart systemu.


Po ponownym uruchomieniu Ubuntu 11.04 wszystko powinno być już poprawione.
Niestety nie są to jedyne problemy trapiące Natty Narwhal ...


ŹRÓDŁO: ubuntu-pomoc.org
                  netbit73.blogspot.com

1 komentarz: