26 lip 2011

Montowanie partycji SWAP

Witam.

Nie ma co, jestem ślepy ... formalnie.
Od kilkunastu dni podczas uruchamiania Ubuntu widywałem na ekranie wpis dotyczący UUID (Unikalny Uniwersalny IDentyfikator), który to oczywiście ignorowałem.
Tak więc zajrzałem do Monitora Systemu i w końcu coś zauważyłem ... gdzie jest SWAP ?
Oczywiście jako że jestem ślepym idiotą wcześniej tego nie "widziałem" ;)

Zainstalowany niedawno PCLOS widzi partycję SWAP ... zaraz, przecież podczas instalacji moja partycja SWAP (sda5) też została sformatowana, przez co zmienił się jej UUID.
Oczywiście trzeba to naprawić.


Otwieramy Terminal i wpisujemy:
sudo fdisk -l
ls -l /dev/disk/by-uuid
Pierwsze polecenie pokaże nam na której partycji znajduje się przestrzeń wymiany SWAP (o ile tego nie wiemy ;), natomiast drugie poda nam UUID tejże partycji.
W moim przypadku wygląda to następująco:



Jak widać u mnie SWAP to /dev/sda5/ z aktualnym UUID
4183e74e-f986-473e-8d97-8dde1973cab7

Wpisujemy w Terminalu:
sudo gedit
Przechodzimy do /etc/fstab i podmieniamy UUID partycji SWAP na aktualny.

UUID=4183e74e-f986-473e-8d97-8dde1973cab7 none            swap    sw              0       0

Następnie przechodzimy do /etc/initramfs-tools/conf.d/resume i wpisujemy aktualny UUID.

RESUME=UUID=4183e74e-f986-473e-8d97-8dde1973cab7

Jeszcze aktualizacja iniramfs:
sudo update-initramfs -k all -u

Powinno to także naprawić "hibernację systemu".
Wszystko ;)


ŹRÓDŁO: jazz.tvtom.pl

2 komentarze:

  1. Dzięki wielkie, bardzo tego potrzebowałem :)

    OdpowiedzUsuń