2 lip 2011

PCLinuxOS - KDE 4.6.4

Witam.

Kilka dni temu został wydany PCLinuxOS 2011.6 z KDE 4.6.4 na pokładzie.
Tak wiem, to jest blog dotyczący Ubuntu ale bardziej chciałem tu się skupić na samym KDE 4.6.4 i niejako porównać go do wersji dla Ubuntu i pochodnych.

Jak mnie pamięć nie myli zarówno w Linux Mint 10 (KDE 4.6.2) jak i w Ubuntu 10.10/11.04 KDE nie było specjalnym demonem szybkości czy też oszczędności zasobów komputera.
W OpenSUSE 11.4 całość chodziła znaczniej żwawiej od tego co oferowało w tej materii Ubuntu, a samo zapotrzebowanie na RAM było o jakieś 100MB  mniejsze na starcie OpenSUSE.
Podobnie zachowuje się KDE 4.6.4 w PCLinuxOS.




Na starcie PCLinuxOS z KDE na pokładzie zajmuje niecałe 300MB, co jest znacznym postępem w stosunku do standardowych 430-460MB w KDE 4.6.4 na Ubuntu 11.04.
System z KDE i PCLinuxOS uruchamia się znacznie szybciej i jest znacznie żwawszy niż to samo środowisko w produkcie Canonical.
Z resztą nie jest żadną tajemnicą że Kubuntu lub Ubuntu z KDE nie jest najlepszym wyborem dla tego środowiska ... OpenSUSE czy też Chakra to inna bajka ;)

Repozytorium z KDE 4.6.4 dla Natty:
sudo add-apt-repository ppa:kubuntu-ppa/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install kubuntu-desktop

Ale wróćmy jeszcze do czerwcowego wydania PCLinuxOS na rok 2011.

Informacje na temat wydania: www.pclinuxos.com

Repozytoria PCLinuxOS w przeciwieństwie do Ubuntu nie "wymagają" dodawania właściwie żadnych dodatkowych repo, gdyż to co się mam znajduje powinno zadowolić wielu użytkowników.

Wystarczy poświęcić dłuższą chwilę w Synaptic'u żeby natknąć się choćby na RadioTray, odtwarzacz Foobnix, Boxee czy też XBMC, i to bez dodawania kolejnych mniej lub bardziej egzotycznych repozytoriów.
Choć muszę przyznać że zainstalowane zarówno Boxee jak i mój ukochany XBMC nie chciały się w ogóle uruchomić, dziwne.

Została jeszcze kwestia dźwięku po HDMI ...
Oczywiście sterowniki Nvidia (po malutkim problemie) zainstalowane, w ustawieniach KDE wszystko przełączone jak zawsze u mnie pod HDMI.

Podczas startu KDE wita mnie melodia powitalna (na do widzenia też :), w Dolphinie spokojnie mogę odsłuchiwać swoje ulubione utwory, VLC oraz Clementine po drobnych korektach też ... ale już YouTube w przeglądarce czy też RadioTray nie wydają z siebie żadnego dźwięku.

Być może to najsłabsze ogniwo (czy ja ;) jestem temu winne lub coś za bardzo pomieszałem w ustawieniach, ale w KDE na Ubuntu takich kwiatków jakoś nie miałem.
Mimo wszystko muszę przyznać że PCLinuxOS zrobił na mnie mimo wszystko dobre wrażenie :)


ps. Tylko kiedy KDE w Ubuntu będzie chodziło tak jak powinno chodzić ?

0 komentarze:

Prześlij komentarz